Mit tehetünk, ha felismerjük, hogy a gyerekünk tehetséges? Milyen hatással van a gyerekekre az iskolán kívüli tevékenység? Dr. Gyarmathy Éva, az MTA Pszichológiai Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa ad választ kérdéseinkre.
Egy egészen kis városban nőttem fel. Gyerekkoromban nem volt még uszoda, évekkel később épült egy. Csakis nyáron, a strandon lehetett megtanulni úszni, számomra ez több év alatt sikerült, vagyis azt elég gyorsan lehetett tudni, hogy nem leszek úszóbajnok. De szerencsére sok más lehetőségem volt ezen kívül, és koromtól, motivációmtól, a körülményektől függően sok mindent ki is próbálhattam. Például egészen jól kötöttem, varrtam.
A drámafoglalkozás igen kártékony műfaj! A most következő sorokban, pontokba szedve fejtem ki, miért is kell “óvni" gyermekeinket a drámafoglalkozások veszedelmes élményeitől. Mottó: „Az értelem a társaságba kívánkozik, a butaság a tömeget kedveli.”
Kezdő anyukák első játszóterezéseik előtt gyakori kérdés: - Ti mit vesztek fel? Mit visztek magatokkal? Mi kérdeztünk, ti meséltetek. Néhány hasznos tipp gyakorlott játszóteres anyukáktól.
Zöldséges tócsni (neve tájegységenként változik): úgy készül, hogy a krumpliból készült tócsnitól eltérően a krumpli helyett különféle zöldségeket használunk. Felhasználás egyik feltétele, hogy a zöldség reszelhető legyen