Mit tehetünk, ha felismerjük, hogy a gyerekünk tehetséges? Milyen hatással van a gyerekekre az iskolán kívüli tevékenység? Dr. Gyarmathy Éva, az MTA Pszichológiai Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa ad választ kérdéseinkre.
Miért lenne fontos már az oviban a tanulási képességekkel foglalkozni? Hiszen fényévekre van még a suli! Pedig nagyon is az! Cikksorozatunk második része ezt a témát járja körbe.
A két fogalom gyakran együtt jár, de mégsem jelenti ugyanazt. A családi és óvodai háttér, a születéskori körülmények és öröklött adottságok egyaránt befolyásolják a gyermekeink fejlődését. Mi az, ami ingyen, államilag jár, mit tehetünk mi szülők otthon? Cikkünk első része ezeket a kérdéseket boncolgatja.
Egy egészen kis városban nőttem fel. Gyerekkoromban nem volt még uszoda, évekkel később épült egy. Csakis nyáron, a strandon lehetett megtanulni úszni, számomra ez több év alatt sikerült, vagyis azt elég gyorsan lehetett tudni, hogy nem leszek úszóbajnok. De szerencsére sok más lehetőségem volt ezen kívül, és koromtól, motivációmtól, a körülményektől függően sok mindent ki is próbálhattam. Például egészen jól kötöttem, varrtam.
Egyedülálló lehetőség a tehetséges magyar hallgatóknak az MCC Egyetemi Programja. Tehetséggondozás és képzés személyre szabottan, nemzetközi ösztöndíjakkal.
A drámafoglalkozás igen kártékony műfaj! A most következő sorokban, pontokba szedve fejtem ki, miért is kell “óvni" gyermekeinket a drámafoglalkozások veszedelmes élményeitől. Mottó: „Az értelem a társaságba kívánkozik, a butaság a tömeget kedveli.”
Pályázat típusa: Természetvédelmi-irodalmi vers,-próza,-meseíró pályázatKorosztály: több korosztály: általános iskolások és középiskolásokBeküldési határidő: 2025. június 20.
Tudtad, hogy a január az egyik legstresszesebb hónap az iskolás gyerekek számára? Bizony a félévi bizonyítvány érkezése jelentős stresszt okozhat, miközben az év végi bizonyítvány már jóval kevesebb feszültséget szokott kiváltani.