Jelenlegi hely

2.sz. pályázat - Terepasztal - Arany János Általános Iskola 2. d osztálya, Szeged (Szegedimami)

Arany János Általános Iskola 2. d osztálya - Szeged

Felkészítő pedagógusok: Vass Imréné és Nyemcsok-Nagymihály Bernadett


A pályamunkánk egy terepasztal, amelyhez az elkészítésének menetét egy szöveges dokumentumban is bemutattuk néhány fénykép segítségével. A képek mellett egy videó is készült arról, hogy a valóságban hogyan működik a játék.

Pályamű képekben

Elkészítés menete képekkel bemutatva

Játék közben (videó)
 
1. A pályamű és az alkotók
Elkészítés menete képekkel bemutatva

Osztályunk, a szegedi Arany János Általános Iskola 2. d osztálya, lelkes Rumini-rajongó lett a regénynek és a pályázatnak köszönhetően. Már a farsangunk is a Rumini jegyében telt. Ennek darabjai egyes képeken láthatók, hiszen nem tudtunk még megválni tőlük, és a tantermünk dekorálására használtuk azokat, de ezek természetesen nem részei a most benyújtott pályázatunknak.
 
A pályamunkánk egy terepasztal, amelyet a könyvben található térkép alapján készítettünk. Jó nagyra terveztük, hogy az egész osztály körül tudja állni játék közben.
 
A térképet vizes papírra festettük jó minőségű anilin festékkel. A gyerekek nagyon élvezték a színek futását és keveredését a vizes alapon. Igyekeztünk élethűen visszaadni a Ragacs-tenger lilás-feketés árnyalatait, és az Azúr-tenger kékségét. Száradás után megfestettük a szigeteket, majd fekete filccel ráírtuk a könyvben szereplő megnevezéseket. Szinte egymás kezéből kapkodták a gyerekek tollat, mindenki rajta akarta hagyni a kéznyomát a térképen.
 
Elkészítettük a Szélkirálynő és az Aranyvadász makettjeit is, igyekeztünk a regényben szereplő képeket és leírásokat is felhasználni. A makett teljes egészében papírból készült. A vázat kemény kartonból vágták ki a gyerekek, majd erre ragasztottuk a vékony kartoncsíkokat, amiből végül kialakult a hajótest.
 
A vitorlákat a kislányok maguk szegték körbe, aztán temperával festettük, száradás után pedig fapálcára rögzítettük és így állítottuk a helyükre azokat.  
 
A sárkányt, a polipot és a sziklákat papírmaséból készítettük. A ragasztós újságpapírból ügyesen formálták meg a gyerekek a kívánt formákat, amelyeket száradás után temperával festettek ki.
 
Ahhoz, hogy a játék teljes legyen, elkészítettük a szereplőket is. A figurák úgy készültek, hogy a gyerekek megrajzolták a kiválasztott szereplők rajzát a könyv képeinek a segítségével, majd kivágták azokat. Érthető módon igen sok Ruminink született, hiszen sokuknak ő volt a kedvence, na és persze egyik szebb lett, mint a másik.  Természetesen a hátoldalukat is ki kellett színezni. Ezután lamináltattuk a kis rajzokat, majd egy újabb kivágás következett. Azért, hogy meg tudjanak állni, parafa dugóból készített talpba állítottuk őket.
A képeken is látható, hogy az osztály minden tagja aktívan kivette a részt a munkából. Voltak feladatok, amiket teljesen önállóan végeztek el a gyerekek, más lépéseknél természetesen segítséget igényeltek, de abban is nagyon ügyesek voltak. Még a ragasztópisztolyt is bátran használták. Aranyos volt, hogy még el sem készült teljesen a mű, már elkezdtek játszani a meglévő szereplőkkel, hajókkal. Utána pedig egy egész délután át tartó játék következett, amit remélhetőleg sok másik fog követni!


Játék közben (videó)
 

Neked ajánljuk!

Hogyan töltsük az Apák napját? 5+1 tuti ötlet

Hogyan töltsük az Apák napját? 5+1 tuti ötlet

Mindjárt itt az Apák napja! Magyarországon az Apák napját június harmadik vasárnapján tartjuk, idén június 16-ra esik. Ez az a nap, amikor végre a kedves édesapák is kapnak egy kis figyelmet és törődést, rukkoljunk hát elő valami emlékezetessel! Hiszen megérdemlik, hogy ezen a napon kicsit lazítsanak és jól érezzék magukat. Ha egy kis inspirációra van szükséged, íme 5+1 tuti ötlet, hogyan töltsétek el ezt a napot.
Újdonság: Tesz-Vesz város lakói asztalhoz ülnek

Újdonság: Tesz-Vesz város lakói asztalhoz ülnek

Mókás könyv az étkezésről a 105 éve született Richard Scarry rajzaival.
Mit is adjunk évzáróra a tanár néninek?

Mit is adjunk évzáróra a tanár néninek?

Csakis olyat, amit Te magad is elfogadnál! Belegondoltál már, mit jelenthet neki hazacipelni 3 tálcát az osztály nevével feliratozvam 2 vázát és számtalan bögrét minden évben? 
Önállóan olvasna a gyermekem, de milyen könyvet válasszak neki?

Önállóan olvasna a gyermekem, de milyen könyvet válasszak neki?

Az olvasás maga, a titkok és kalandok világába való repülés. De hogy repüljön egy, az olvasást most kezdő gyerek? Különlegesen szerkesztett könyvekkel segíthetünk nekik. Segítünk a választásban!
Ugrás az oldal tetejére