Jelenlegi hely

ABIGÉL 2020 program a gyermekek szövegértési képességeinek fejlesztésére

Módszertani segítséget szeretne nyújtani a pedagógusoknak a gyermekek szövegértési képességeinek fejlesztéséhez az ABIGÉL 2020 - Találjunk szavakat! program keretében a CENTA Közép-európai Tanárakadémia - közölte a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó az MTI-vel.

A program segítségével a CENTA a tanárok munkáját támogatja a szövegalkotási képesség és a szókincs fejlesztésében. A projekt három fő iránya: a médiaelemek, főként filmek felhasználása a tanórai viták kialakításához, a tanulók kérdezési kultúrájának fejlesztése, továbbá az idegennyelv-tanítási módszerek felhasználása magyarórákon.

A CENTA az új módszertan egyik elemeként - non-profit módon - filmrészletek sokaságát ajánlja a pedagógusok figyelmébe, szövegalkotási feladatokkal együtt. A filmek kiválasztásánál fontos szempont, hogy motiválják a diákokat kérdésfeltevésre, véleményalkotásra, érvelésre és vitára.

A filmek bevonása mellett a projekt nagy hangsúlyt fektet a "kérdezz okosan" alapú kérdezéskultúra kialakítására, hiszen jelenleg a diákok inkább a tanár kérdéseire válaszolnak az órán, és kevés alkalommal tehetik fel ők maguk a kérdéseket.

Harmadik pillérként pedig a magyar mint idegen nyelv módszertanából merítenének, ezáltal tudatosabban fejlesztve például a szókincs aktív használatát. A projektben részletes tanári segédletek, feladatsorok a mindennapi tanítási gyakorlatban is segítséget nyújtanak az anyanyelvi oktatásban résztvevő pedagógusoknak.

A programmal a PISA-felmérésben is kimutatott hazai romló tendencián kívánnak változtatni. A kedden nyilvánosságra hozott adatok szerint a magyar diákok teljesítménye a szövegértés, a matematika és a természettudományok területén is elmarad az OECD-átlagtól.

A kiadó által támogatott CENTA Közép-európai Tanárakadémia egyesületként a humán, a tartalomszolgáltatói és a módszertani értékfeltárást és értékközvetítést tűzte ki céljául. Emellett feladatának tekinti a kiemelkedő tanárszemélyiségek, életutak és egyszeri teljesítmények kommunikálását; a tantervekre, programokra, segédletekre és tankönyvekre rámutató tevékenységet, valamint a sikeres közösségi modellek módszereinek felmutatását.

Forrás: MTI

Neked ajánljuk!

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Reggeli őrület és egy kis segítség, hogy mindenki számára élhető legyen

Igyekezz már, hol a cipőd, el fogunk késni, miért most jut eszedbe, hogy pisilni kell, jajj kell az úszás cucc, megőőőőrülöööök hogy minden reggel ez megy! Na tegye a szívére a kezét, akinél még nem hangzottak el ezek vagy ennél változatosabb, neaggyisten cifrább napindító mondatok. Ugyhogy ugye? Szerintem bátran és általánosan kijelenthetjük: a reggeli készülődés, és intézménybe-munkahelyre kerülés a nap egyik legstresszesebb része – minden résztvevőnek! No de, tudjuk-e hogy miért? Kis-Kovácsné Vancsa Barbi írása.
Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Ne vágj füvet májusban, adj teret a beporzóknak!

Itt a Vágatlan Május! Na ez igazán tetszeni fog a családnak, akárki is vágja a füvet nálatok! A nemzetközi kezdeményezés még 2019-ben Angliából indult, célja, hogy felhívja a beporzóbarát kertek jelentőségére a figyelmet.
Az Édesanya teremtése

Az Édesanya teremtése

Azt tudjuk, hogy 6 pár keze és 3 pár szeme van, gyógyítani is tud, de ki teremtette a könnycseppet?
Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Az anyák napja margójára - "Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy…"

Szia Anya! Visszahívla… de, persze, hogy fontos vagy… tudom, hogy ebben a hónapban még nem hívtalak, de még csak elseje van. Nem azért akarom letenni, mert már legszívesebben a temetőben tudnálak.
Ugrás az oldal tetejére