Jelenlegi hely

Már óvodások számára is elérhető Polgár Judit komplex képességfejlesztő programja

Bemutatták az iskolák alsó tagozataiban már sikerrel alkalmazott Sakkpalota program új, óvodások számára kidolgozott elemeit. A Sakkjátszótér komplex képességfejlesztő program beépítésével már ötéves kortól készíthetik fel a gyerekeket az iskolai életre és a digitális kor kihívásaira a szülők és a pedagógusok.

Az óvodapedagógusok és a szülők részéről évek óta megfogalmazott igényként jelentkezett, hogy az iskolákban 2013 óta sikerrel alkalmazott Sakkpalota Program óvodai változata is elérhető legyen. Így született meg most a Polgár Judit Sakk Alapítvány új óvodai programcsomagja, a Sakkjátszótér Komplex Képességfejlesztő Program. A többéves fejlesztés és tesztelés után megszületett oktatási módszertan az életkori sajátosságok figyelembe vételével, komplex megoldást nyújt az óvodás korú gyermekek képességfejlesztéséhez, és felkészíti őket az iskolakezdésre. A program végleges kidolgozásához, beindításához nagymértékben hozzájárult a Magyarországi Evangélikus Egyház, illetve annak intézménye az Evangélikus Pedagógiai Intézet is. Felismerve a Sakkjátszótérben rejlő nevelési, oktatási fejlesztési lehetőségeket együttműködési megállapodás keretében biztosítja az anyagi és logisztikai hátterét a szakmai munkának.

„A sakk a tudatos ismeretelsajátítás játékos eszköze” – mutatott rá Polgár Judit, minden idők legjobb női sakkozója, a Sakkpalota és a Sakkjátszótér oktatási programok ötletgazdája a képességfejlesztő program bemutatóján. Polgár Judit hozzátette, a programcsomagot óvodák számára módszertani segédletekkel egészítették ki: foglalkozások leírásával és játékkártyákkal, melyeknek segítségével mind a pedagógusok, mind pedig a szülők könnyen tervezhetik Sakkjátszóteres foglalkozásaikat. A bemutatónak a budapesti XVI. kerületi Brumi Óvoda adott helyszínt, amely a program kidolgozásában aktívan vett részt, ötleteivel gazdagon hozzájárult a Sakkjátszótér pedagógiai program kidolgozásához. Mészáros Ibolya, az óvoda vezetője elmondta, hogy megtisztelőnek tartja, hogy az elmúlt három évben végzett szakmai munkájuk elismeréseként a Polgár Judit Sakkalapítvány kiemelt referenciaintézményeként működhetnek és lehetőségük nyílik a magas szakmai színvonaluk szélesebb körű bemutatására, további óvodapedagógusok oktatására.

A Sakkpalota elemei logikusan egymásra épülve segítik a gyermekek iskolai kihívásoknak való megfelelését. A program az óvodai mindennapokra jól ráépíthető, valódi hidat képez az óvoda és iskola átmenetében. A 32 leckéből álló Sakkjátszótér az egész nevelési évet lefedi, lépésről lépésre építve fel az 5-6 éves, iskola előtt álló gyermekek gondolkodását. Első lépésként szinte azonnal érzelmi kötődés alakul ki a gyermekekben a mesebábok (sakkfigurák) iránt, azonosulni tudnak a figurákkal, ezáltal motiválttá válnak. A feladatok, a program folyamatos tevékenységre ösztönöz, megtanulnak egyszerre több helyre figyelni, ami a mai felgyorsult világban nagy előnyt jelent majd számukra. A Sakkjátszótér program összetett ingerhatása minden érzékszervi, érzékelési és észlelési szenzort bekapcsol, ezzel megfogja a gyermekek figyelmét. Így kialakul az öntudatlan tanulás. A program megalkotása során fontos szempont volt, hogy mindenki számára megvalósítható feladatok legyenek, és minden gyerek számára sikerélménnyel járjon a 30 perces foglalkozás. A program során nem cél a sakk tanítása, de pozitív mellékhatásként a gyerekek tökéletesen meg tanulnak sakkozni.

A Sakkjátszótér óvodai programokba történő beépítésére tehát megnyílt a lehetőség! A szakszerű, eredményes gyakorlati alkalmazás érdekében a Polgár Judit Sakk Alapítvány szakmai támogatást, felkészítést biztosít az érdeklődő intézmények számára. A programcsomag pedagógiai elemei, eszközei 2017 szeptemberétől a szülők számára is elérhetőek lesznek.

 

Forrás: MTI

Neked ajánljuk!

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Mit egyek, hogy egészséges legyek? Ismerd meg a Hormonkontroll étrendet!

Változni, soha nem könnyű! A berögzült szokások, a napi rutin gördülékennyé teszik a mindennapokat. Az étkezésünkön változtatunk szinte a legnehezebben! Megszoktunk bizonyos ételeket, ízeket, és a hétköznapi rohanásban sokszor úgy gondoljuk, nincs idő az egészséges ételekre. Ha jobban belegondolunk, az egészség, a szép bőr, és a megfelelő testsúly titka is éppen itt kezdődik - a tányérunknál.
Ugrás az oldal tetejére