Jelenlegi hely

A reggeli indulás, kész káosz? - 20 egyszerűen megvalósítható ötlet, hogy jól induljon a nap

„Ha a reggel jól indul, jó lesz az egész napod” tartja ugyebár a mondás, de reggel annyiszor nem indul jól a napunk.  Mi szülők általában rohanunk, már a reggelünk is néha egy kész cirkuszi mutatvány, egyensúlyozunk a kötélen a reggeli rituálék között, kapkodunk, feszültek vagyunk, sürgetünk, néha veszekszünk, és néha elkésünk… De, hogy tudjuk mindezt elkerülni, és boldogabbá tenni a reggeli indulást? Fogadjátok szeretettel Jamrik Márta tanácsait.

Tele vagyunk aggodalommal, félelemmel, ami nem is csoda, hiszen az egész világ a feje tetejére állt. Nem tudhatjuk, mikor csörren meg a telefonunk, hogy menjünk a gyerekért és jön a két hét karantén, nem tudhatjuk meddig lesz suli, túlél-e a munkahelyünk, féltjük a családunkat, szüleink egészségét, és még sorolhatnám…

És mi történik mindeközben a gyerekeinkkel? Ők hogyan élik meg ezt a stresszes helyzetet?

Szülőként mindannyian a legjobbat szeretnénk számukra, nyugalmat, biztonságot, kényelmet, de hogyan tudjuk ezt biztosítani, ha mi is folyamatosan feszültek, stresszesek vagyunk? Maradjunk nyugodtak és pozitívak, de hogyan? A legfontosabb, hogy jól és kellemesen induljon a nap a család számára. Ez nem is tűnik olyan nehéz és megvalósíthatatlan feladatnak, ugye?

Lehet, hogy a körülményeken nem tudsz változtatni, de meg fogod látni, hogy egy jól indított nap után, mindent szebb fényben fogsz látni.  Arról nem is beszélve, milyen jó hatással lesz mindez a környezetedre, gyermekeidre is! Hiszen a kicsik, mint a szivacs, magukba szívják a számukra fontos felnőttek hangulati változásait. Kis láthatatlan antennáikkal átveszik az aggodalmainkat, félelmeinket, de a jókedvünket is.

Íme 20 egyszerűen megvalósítható ötlet, hogy jól induljon a nap:

SZÜLŐKNEK- KEZD A NAPOT POZITÍVAN!  

Menjetek időben aludni
Ha reggel a gyerekek nehezen ébrednek, az szinte biztosan azért van, mert nem aludtak eleget. A rossz hír, hogy ez rád is vonatkozik! Ha nehezen kelsz, többször lenyomod az ébresztőórát mielőtt kikelnél az ágyból, valószínűleg túl keveset aludtál.

Már este tervezd meg és készítsd elő a következő napot
Találd ki, hogy mi lesz a reggeli, készítsétek ki a másnapi ruhákat, pakoljátok be az iskolatáskát.

Állítsd az ébresztőórádat valamilyen figyelemfelkeltő, mégis kellemes hangra
Nincs rosszabb annál, mint egy erőszakos, durva, hangra ébredni. Az ébresztőórát tedd olyan távolságra, hogy fel kelljen kelned, ha ki szeretnéd kapcsolni.

Kelj legalább fél órával korábban, mint a többiek!
Így lesz időd magaddal foglalkozni, töltekezni.

Nyújtózz egy jót az ágyban
Vegyél példát a macskákról, ugye milyen hajlékonyak? Tudod miért? Mert mindig nyújtózkodással ébrednek!

Felejtsd el a reggeli híreket!
A hírekkel később is foglalkozhatsz, de ha rögtön úgy kezded a reggelt, hogy a világ összes rémsége a nyakadba borul, attól semmi sem lesz jobb. Viszont biztos, hogy nem lesz jó hatással a napodra sem!

Gondolj pár olyan dologra, amiért hálás lehetsz
A hálának óriási ereje van, ezért reggel, amikor felkelsz, kezdd a napot azzal, hogy 5 olyan dologra gondolsz, amiért hálás lehetsz az életedben.

Gondolj valamire, ami boldoggá tesz!
Egy kellemes álom, egy szép emlék, egy terv, amit meg szeretnél valósítani. Bármi lehet, amitől érzed, hogy feltöltődsz jó energiákkal és mosolygósan tudod ébreszteni a családot.

GYEREKEKKEL

Kezdjétek a napot egy kis összebújással!
Egészen más egy kis anyai szeretettel, simogatással ébredni, mint az ébresztőórára. Egy kellemes reggeli kis összebújással indítani a napot, hát nincs is ennél jobb a világon!

Legyen egy reggeli cselekvési tervetek – to do listátok
Nagyobbak már maguk is összeállíthatják táblázatszerűen a reggeli teendőiket, kisebbekkel pedig közösen készíthettek egy színes kis posztert, amelyre lerajzoljátok, kiszínezitek a feladatokat. A gyerekek hangosan mondhatják is a sorszámot, így mindig tudod, hogy hol tartanak a készülődésben.

Mosolyogjatok!
Tanítsd meg a gyerekeket, hogy fogmosás közben mosolyogjanak a tükörképükre. Amikor jó a kedvünk, sokat mosolygunk. Kutatók megállapították, hogy ez visszafelé is működik! Pár perc mosolytól mindenkinek jobb lehet a kedve!

Dicsérd őket minél többet
Mindenkinek szüksége van pozitív megerősítésekre, amelyek nem csak a lelkünkre, de az önbizalmunkra, egészségünkre is jó hatással vannak. Dicsérd meg, hogy ügyesen felkelt, hogy milyen szépen felöltözött, összerakta az ágyát, dicsérd meg a mosolyát… mindent, amit csak tudsz! A pozitív dicséret felemel, a szidás, a veszekedés pedig az önbizalmat is romba döntheti.

Kezdjétek a napot egy finom, egészséges reggelivel!
Egy finom, ízlésesen tálalt reggeli, nyugalomban elfogyasztva az összes érzékünkre jó hatással lehet. A bonyolult, hosszú előkészületet igénylő reggeliket hagyd a hétvégékre. Sokkal fontosabb, hogy legyen időtök reggeli közben beszélgetni, ráhangolódni a napra.

Reggeli közben beszéljétek át az előttetek álló napot
Mesélj a saját napodról. Mit vársz a legjobban, mire számítasz? Így a gyerekek is kedvet kapnak, hogy a sajátjukról meséljenek neked. Tegyél fel célzott kérdéseket: „mi lesz a mai napban a legjobb?”

Tegyél kedves üzeneteket az uzsonnás dobozukba
Egy kis apró kártya, rajz vagy meglepetés az uzsonnás dobozban biztosan mosolyt fog csalni az arcukra napközben is. Innen tudsz letölteni!

Tervezd be, hogy 15 perccel előbb érkezzetek a szükségesnél
Még ha a hét nagy részében ez nem is fog sikerülni, kevésbé fogsz azon stresszelni, hogy  elkéstek.

Ha megtehetitek, menjetek gyalog az óvodába, iskolába
Nincs is jobb annál, mint kézen fogva elsétálni az oviba vagy az iskolába és közben beszélgetni, terményeket gyűjteni. Persze ehhez fontos, hogy időben induljatok, de hidd el megtérül ez a plusz idő!

Énekeljetek, hallgassatok zenét
Az éneknek fantasztikus hatása van, már napi pár perc is fejlesztő lehet. Szóljon háttérzene ébredéskor vagy útközben az autóban és énekeljetek együtt. Hidd el, te is nyugodtabb leszl tőle!

Legyen helye a jókedvnek is a reggeli rutinotokban
Ne vedd magad túl komolyan! Ha készülődés közben elmentek egymás mellett, egy kis csiklandozásnak, viccelődésnek bele kell férnie az időbe!

Már reggel tervezzetek be valamilyen közös délutáni programot
Ha már reggel beterveztek valamilyen kellemes délutáni programot, biztosan nem fog elmaradni a közös minőségi idő, ráadásul egész nap van valami jó, amire lehet lelkiekben készülni.

 

Jamrik Márta
www.vidamangol.hu

Neked ajánljuk!

VI. MESTERECSET PÁLYÁZAT

VI. MESTERECSET PÁLYÁZAT

Pályázat típusa: gyerek-és diákpályázatKorosztály: 5-18 évesekBeküldési határidő: 2020. november 8.
Lázár Ervin: A csodapatika

Lázár Ervin: A csodapatika

Lázár Ervin meséje tükröt tart elénk, hiszen a történetben szereplő patikában nem "gyógyszereket" lehet kapni. Te bemennél ide?
Az utolsó út

Az utolsó út

Szívhez szóló történet egy taxisofőrről és az utolsó útjára induló utasáról.
5+1 tipp, amit megtehetsz a lelki egészségedért - Szakértői tanácsok a Lelki Egészség Világnapján

5+1 tipp, amit megtehetsz a lelki egészségedért - Szakértői tanácsok a Lelki Egészség Világnapján

Szinte a csapból is az folyik, hogy az egészségünk érdekében mozogjunk rendszeresen és figyeljünk oda a helyes táplálkozására, de arról jóval kevesebb szó esik, hogy miként őrizhető meg a mentális jóllétünk, pedig ez manapság, amikor a járványhelyzet miatt még bizonytalanabbá váltak a hétköznapok, a korábbiaknál is fontosabb. Október 10., vagyis a lelki egészség világnapja alkalmából dr. Koppány Szilveszter, az Unilever Orvos Tanácsadója összegyűjtött 5+1 tippet, melyek segítségével könnyebben őrizhetjük meg lelki egyensúlyunkat.
Ugrás az oldal tetejére